Monday, February 4, 2008

jarrutus

painokkaasti minä tiedustelen minulta
olisiko paras suoda minulle lupa velloa
kieltäminen ei ainakaan futaa
liika jumittaminen taas tukottaa
ehkäpä hetken olen tässä ja annan tulla
ja sitten vain ryhdyn keskittymään
johonkin aivan muuhun

laskekaa pedot tähän helvettiin!
paskat enkelit sulavat puhtaasta tuskasta,
ystävykset hukkuvat lukittujen autonovien taa,
hahmot jotka enemmänkin
tuntuvat tai vaikuttavat kuin näyttävät uhkaavilta
aiheuttavat keuhko-onteloissa paniikkia
ja pinnallinen konstruktio murenee

puhalla se tuleen. puhalla se tuleen.
ime se henkiin,
älä hylkää sitä

vaimeaa,

vaimeaa,
niin haaleaa

harsomainen antikliimaksi,

viisarit jotka värähtelevät hiljaa,
vajoavaa

raskaasti hiipuen

hidastaa,
hajaantuu,
pysähtyy,
loppuu

2 comments:

Ulpu said...

Unia?
Mulle tuli jostain syystä mieleen tästä Pasilan junalaiturit, oon ehkä miettinyt samankaltaisia siellä jonkin aika sitten..
Enkelikohta oli hieno, kauhea.

odkid said...

Täs oli hetken tunnelmia. Jotenki puhutteli.